„Októbrové Vianoce“ nie sú v 21. storočí žiadnou raritou. Zasnežené stromčeky uprostred farebnej jesene, snehové vločky popri počasí babieho leta... Gýčová vianočná výzdoba nastupuje hneď po skončení letných výpredajov.
Iste, je to pochopiteľné, najmä zo strany marketingu.
Obchodníci bojujú o zisky, bijú sa o zákazníkov.
Kto prv príde, ten prv melie.
Kto skôr urobí vianočnú výzdobu, ten skôr priláka zákazníkov.
Najmä detské oči vyhľadávajú všetko, čo sa blyští a svieti.
A potom ťahajú za rukávy rodičov, aby sa išli pozrieť do „vianočného“ obchodu.
A pri obzeraní už čo-to padne do košíka a zisk predavačov stúpa.
Výhodou môžu byť pokojné nákupy, odbremenenie od státia v nekonečných radoch pár dní pred Vianocami.
Hektické naháňačky po obchodných centrách asi nikto nemá veľmi rád.
Aj táto minca má však i druhú stranu. „Októbrovými Vianocami“ strácajú na hodnote tie skutočné.
Pretože Vianoce trvajúce skoro štyri mesiace už nie sú pre nikoho vzácne.
Čaro Vianoc, hoci to znie trochu sentimentálne, zovšednelo.
Obzvlášť pre deti sú vianočné sviatky tými najobľúbenejšími. No i táto radosť je stále viac a viac okresávaná.
Dieťa, ktoré vidí 20 vianočných stromčekov v nákupných centrách, si 21. v obývačke už ani nevšimne.
Rozžiarené oči zhasli, detská radosť vyprchala, zvedavosť je umlčaná, očakávania zahrabané pod množstvom perlete a lesku.
obrázok: www.profimedia.sk